Розсилка

підписатися

RSS-стрічка новин з сайту

Наші партнери
Тижневик "Народна"
«ЧОМУ НИНІШНІ «РЕФОРМИ» ВБИВАЮТЬ ОСВІТУ І ДЕ ВИХІД?»

29.01.2016

235.jpg29 січня 2016 року трудові представники Народної Партії, колективи професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ), батьківські комітети, профспілкові організації ПТНЗ пікетували Кабінет міністрів України та Комітет ВР з питань науки і освіти.

Причиною акції стало те, що з січня поточного року фінансування закладів профтехосвіти перевели з державного на місцеві бюджети, але механізмів для цього не розробили. Таким чином, уся система профтехосвіти опинилася без фінансування. Учасники акції вимагали залишити фінансування з держбюджету, допоки не буде підготовлено нормативну базу для безболісного виконання цього рішення, яке поставило під загрозу існування всієї системи професійно-технічної освіти в Україні.

Ця акція – привід поставити питання не лише про проблеми профтехосвіти, а й освіти й науки як основних чинників прогресу.

Що стимулює розвиток освіти й науки? Відповідь очевидна: економіка, а точніше – її промисловий сектор (заводи, фабрики, високотехнологічні підприємства). Саме він потребує кваліфікованих робітників, технологів, інженерів і управлінців, яких готує система освітніх закладів від професійних училищ до університетів. Саме тут створюється запит на новітні наукові досягнення, які продукує Академія Наук та науково-дослідні інститути.

258.jpgМи звикли до того, що в Україні періодично з великою помпою відкриваються торговельно-розважальні центри, а чи чули ми за останні десятиріччя про урочисте відкриття хоч одного високотехнологічного заводу? Чому «на ладан дихають» сотні українських підприємств, які просто покликані здійснити прорив не лише у виробництві, а й стимулювати розвиток науки й освіти? Чому з 8 тисяч промислових корпорацій за часів СРСР у нас залишилося менше тисячі? Якщо нищення наукоємних виробництв це і є «реформи», то їх треба якнайшвидше згортати а наших горе-реформаторів просто гнати в шию!

Заклики представників влади про необхідність збереження і розвитку освіти й науки є чистої води демагогією. Насправді їм не потрібні ні освіта, ні наука. І ось чому: за часів УРСР більше половини надходжень до бюджету забезпечувало машинобудування. Нині його частка скоротилася до 5-6 відсотків, натомість бюджетонаповнюючими стали менш технологічні переробна, добувна й аграрна галузі виробництва. Тобто, замість впровадження нових технологій, наукових досягнень в успадковану неконкурентну радянську промисловість, наші «ефективні менеджери» вирішили просто відмовитися від машинобудування й порізати верстати на металобрухт. Таким чином є очевидною умисна промислова деградація країни, яка, природно, тягне за собою деградацію науки та освіти.

245.jpgДе ж вихід? Він – у якнайскорішому відродженні насамперед наукоємних виробництв, що автоматично створить попит на кваліфіковану робочу силу й потребуватиме нових наукових розробок. Спад до рівня аграрної чи переробної промисловості, який посилено «педалюють» урядовці, – це шлях до «африканізації» України з відповідним рівнем як освіти та науки, так і рівня нашого життя в цілому.

Прес-служба

Народної Партії

Коментарі
Топ - новина
ДО «ФОРМУЛИ МИРУ»

02.10.2019

Замість криків про зраду і звинувачень треба зайнятись випрацюванням документів (законів) і практичних заходів з реалізації того, що допоможе зціленню України

Публікації
Правда, яку не кажуть людям

02.11.2019 

Україна, як Система, має продукувати "умови для максимальної самореалізації та задоволення матеріальних та духовних потреб кожного та умови для гідного життя всіх своїх громадян".