Розсилка

підписатися

RSS-стрічка новин з сайту

Наші партнери
Тижневик "Народна"
Пінчук – олігарх, який змушує мистецтвознавців дивитися на схід, Les Echos

19.12.2010

За рейтингом Forbes 2010 року він посідає 307-ме місце серед найбагатших людей світу. Його прізвище Пінчук. Віктор Пінчук. Українець також захоплюється сучасним мистецтвом. І рік тому в нього вперше виникла ідея створити міжнародну премію для підтримки сучасного мистецтва – Future Generation Art Prize. Із цієї нагоди я взяла в нього інтерв’ю. Коротка, але надзвичайно цікава розмова. Єдина неприємність у цьому заході – я стерла всю картку пам’яті, ремонтуючи свій фотоапарат. Я була в шоку! Тобто ви не побачите знімків Пінчука в його прекрасному новому кабінеті з панорамним видом на Київ і безліччю мистецьких шедеврів.

Сьогодні Віктор Пінчук – колекціонер, якого неможливо відокремити від ринку. Наприклад, у його центрі багато робіт Демієна Герста, чимало – Джеффа Кунса, а також Муракамі й Андреаса Ґурського. Рекорди, рекорди, рекорди… До речі, всі ці художники приїздили сюди як співзасновники проекту. Пінчук називає Демієна Герста генієм. Дуже захоплюється Кунсом. За його словами, Кунсова порожня яєчна шкаралупа у блискучій синявій обгортці зі сталі – скульптура, яка піднімає тему початку світу подібно до фресок Мікеланджело у Сікстинській капелі. В одному з конференц-залів – його, на жаль, ви теж не можете побачити – Пінчук повісив фотографію Андреаса Ґурського з зображенням шаленства на фондовій біржі. Українець розповів мені, що казав своїм співробітникам: «Бачите, Ґурський першим заговорив про кризу».

Пінчук видається щиро захопленим своєю справою. Він вважає, що сучасне мистецтво може допомогти його країні швидше модернізуватися. Набагато більше за всі політичні промови. «Ми починаємо з нуля». Автор архітектурного проекту його центру, виконаного в суперсучасному білому кольорі, – французький архітектор Філіп Чіамбаретта. Окрім того, Пінчук займається філантропічною діяльністю в галузі освіти, а також медицини. Ще він працює над тим, щоб вивести Україну на європейську арену. І щороку організовує такий собі український Давос у Ялті – YES (www.yes-ukraine.org). Цього року він запросив туди Домініка Стросса-Кана. Але найбільше вразило мене те, яких людей вдалося залучити Пінчукові до проекту Future Generation Art Prize. Їх я побачила на маленькій неформальній зустрічі в п’ятницю, що проводилася в PinchukArtCentre, – де він представив 21 номінанта на премію. І саме тому, на мою думку, Віктор Пінчук зможе звільнитися від ринку і стати дуже впливовою людиною у світі мистецтва. До речі, він член ради Музею сучасного мистецтва в Лос-Анджелесі (MOCA).

Я спитала його чому. Він відповідає: «Просто тому, що Елі Броуд [відомий американський колекціонер] попросив мене про це. Ось і все». А в п’ятницю на зустрічі, присвяченій премії Future Generation, переможець якої отримав 100 тисяч доларів (величе-е-е-езна сума), зібралися члени ради першої частини проекту: Річард Армстронґ (директор фонду й Музею Ґуґґенгайма), Альфред Пакеман (директор Національного музею сучасного мистецтва імені Жоржа Помпіду), Ніколя Серота (директор музею Tate). І всі вони приїхали в Україну. Серед членів журі серед інших були: Даніель Бірнбаум (новий директор стокгольмського Moderna Museet, а також колишній директор Венеційської бієнале), Роберт Сторр (декан школи мистецтв Єльського університету, директор Венеційської бієнале 2007 року), Оквуі Енвезор (директор Documenta XI, який незабаром поїде працювати до Токійського палацу з нагоди нового трієнале), а також Іво Мескіта (головний куратор Пінакотеки штату Сан-Паулу). Увесь світовий музейний істеблішмент. Усі в зборі. Це вражає.

Щодо самої премії та експозицій 21 учасника, загальний рівень був непоганим. Це митці, які вже працюють на міжнародному рівні, та деякі невідомі. Мені найбільше сподобалася Чао Фей – китаянка з Пекіна, яка представила місто RMB city, перевтілення Шанхая у віртуальному світі Second Life. У витонченій інсталяції зображено двох протагоністів, які живуть віртуально на своїй віртуальній планеті. Сміливо. Перемогла бразилійка на ім’я Синтія Марчелле із дуже концептуальною роботою. Тож нічого спільного з ринком. Більш ніж 6 тисяч митців зареєструвалися на конкурс через Інтернет. Наступного року конкурс проводитиметься для українських митців і відбудеться в цьому самому центрі, а через рік знову буде оголошено міжнародну премію. Арена світу мистецтва змінює обриси, взаємодіючи з мистецтвом нових економічних сил.

Оригiнал матерiалу:
http://blogs.lesechos.fr/

Коментарі
Топ - новина
ДО «ФОРМУЛИ МИРУ»

02.10.2019

Замість криків про зраду і звинувачень треба зайнятись випрацюванням документів (законів) і практичних заходів з реалізації того, що допоможе зціленню України

Публікації
Правда, яку не кажуть людям

02.11.2019 

Україна, як Система, має продукувати "умови для максимальної самореалізації та задоволення матеріальних та духовних потреб кожного та умови для гідного життя всіх своїх громадян".