Розсилка

підписатися

RSS-стрічка новин з сайту

Наші партнери
Тижневик "Народна"
ЗНИКЛИЙ МІЛІАРД, АБО ПО ГРИВНІ КОЖНОМУ МІКРОБУ ГРИПУ

26.05.2010

 

 

Звинувачення множаться, а віз і нині там. Віктор Янукович висунув кілька звинувачень Юлії Володимирівні, як голові попереднього уряду. Всі вони стосуються розкрадання коштів. Несподіванка, правда? Точніше це три звинувачення, що стосуються: резервного фонду держбюджету і коштів, які були надані Україні за Кіотським протоколом. Що є особливо скандальним, бо в недалекому майбутньому приїде перевірка і країну чекає черговий скандал. Проте не будемо забігати на перед, отже спочатку резервний фонд Держбюджету.

Голова української Рахункової палати Валентин Симоненко заявив, що уряд колишнього прем'єр-міністра Юлії Тимошенко незаконно використав більше 1 млрд грн з резервного фонду державного бюджету в 2009 році. Зрозуміло, що використання коштів з резервного фонду є незаконним, і не відповідає нормативно-правовій базі, прийнятій Верховною Радою і положенням про Кабінет Міністрів.

За даними посадовця, в  2009 році суми зловживань Кабінету Міністрів на чолі з Тимошенко сягли більше як 1 млрд грн. Крім того колишній прем'єр-міністр видав 80% резервних фондів без належних підстав. А витрати з резервного фонду державного бюджету перевищили втрати в результаті стихійних лих у 2,5 разу, і майже 70% резервних фондів були витрачені на заходи, не пов'язані з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій.

Зокрема, були перевірені кошти з резервного фонду з боротьби зі спалахом грипу A/H1N1. З’ясувалось, що Міністерство фінансів виділило незаконно 500 млн грн.  Дійсно, кошти, виділені на боротьбу з грипом, "величезні". Загалом це 1,16 млрд гривень було виділено з державного бюджету і 500 млн. гривень з резервного фонду, які сумнівно вплинули на ситуацію боротьби з грипом, як підозрілими є підстави виділення таких сум.

Сама ситуація з епідемією викликає питання, а чи була та епідемія взагалі, чи не роздуті її масштаби? Це вже навряд чи можна перевірити. Бо важко було відрізнити обман від правдивої інформації. І що найголовніше – ніхто не слухав спеціалістів, а всі надавали перевагу страшилкам, що щедро ширилися з екранів і web-сторінок.

Але це не єдині претензії до екс-прем’єр міністра. Наступним пунктом є обвинувачення в розкраданні коштів, які були виділенні країні за Кіотським протоколом. Як стали можливими такі масштабні зловживання? А справа в тому, що попередній уряд фактично був не контрольований, не підзвітний ні Президенту, ні Верховній Раді, а лише одній фракції і її лідерці. Президент ініціював службове розслідування, яке виявило, що кошти, отримані Україною за Кіотським протоколом, минулий Кабмін розкрав. Але це квіточки. Скоро над’їде міжнародна комісія, яка перевірятиме стан коштів і напрямки їх використання. Державі доведеться пояснювати, де вони поділися. Міжнародне співтовариство обуриться і наш авторитет, як держави, впаде до небачених глибин. І це вже будуть ягідки. „Світова спільнота хоче бачити в Україні надійного партнера, довіра Заходу, це індикатор розвитку демократичних цінностей в Україні.” Пише Guardian.

 Ці зловживання набули розголосу за кордоном. Отже, тепер варто чекати обережних дій МВФ, по наданню Україні кредитів. Моделюючи хід думки голів МВФ можна припустити, що він такий: „Якщо вони грабують власні кошти, то як вони використають запозичення...” Зрозуміло, що подібні інциденти не сприяють міжнародному авторитету України.

У зв’язку з цим постає питання про загальну боротьбу з корупцією у вищих органах влади. До речі, з цього приводу немає ніяких новин. Міжнародна політична ситуація і зведення рахунків з минулим більше цікавлять ЗМІ. Варто було б розслідувати минулі і присікати сьогоднішні зловживання і корупцію.

Ми переконані, що це можливо за умов самовідданої роботи відповідних органів влади і розгортання антикорупційної кампанії. Але, постає питання, хто буде контролювати самих борців з корупцією? Як знайти ту межу між політичною помстою і антикорупційними діями? Тут необхідна чітка система важелів і противаг, більш того, необхідно нарешті вивести карну і судову систему з-під політичного впливу. Щоб силовики не їли з рук політиків, а були церберами і чітко стежили за правилами гри. Тільки так ми зможемо досягти реальних результатів у боротьбі з корупцією. Ще однією умовою виступає громадянське суспільство, бо, наприклад, гроші Кіотського протоколу це не лише гроші спрямовані на зменшення викидів і покращення екології, а й гроші з продажу квот з шкідливих викидів, а це вже серйозно, це вже державна зрада, бо наноситься пряма і непоправна шкода державним інтересам. А значить нам, громадянам. І громадянське суспільство повинно стежити за цим. Повинно саме бити політикам по руках, коли вони заграються. Ніхто не може використовувати державу і її органи для реалізації власних меркантильних інтересів.

Проте поки що ми лише на шляху до цієї утопії.

 

Богдан Церковняк–Городецький

В підготовці матеріалу використані матеріали Gurdian

Коментарі
Топ - новина
ДО «ФОРМУЛИ МИРУ»

02.10.2019

Замість криків про зраду і звинувачень треба зайнятись випрацюванням документів (законів) і практичних заходів з реалізації того, що допоможе зціленню України

Публікації
Правда, яку не кажуть людям

02.11.2019 

Україна, як Система, має продукувати "умови для максимальної самореалізації та задоволення матеріальних та духовних потреб кожного та умови для гідного життя всіх своїх громадян".