Розсилка

підписатися

RSS-стрічка новин з сайту

Наші партнери
Тижневик "Народна"
Робота Комітету Верховної Ради України з питань бюджету

20.03.2012

Робота Комітету Верховної Ради_250.jpg

Нормами Бюджетного та Податкового кодексів визначено зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцем знаходження працедавця.

Під час роботи в окрузі на зустрічах з головами та депутатами селищних та сільських рад постійно піднімається питання про необхідність зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцем реєстрації фізичної особи – платника податку.

На засіданні Комітету Верховної Ради України з питань бюджету ми неодноразово обговорювали зміну порядку зарахування цього податку до місцевих бюджетів за місцем реєстрації фізичної особи – платника податку. Провели кілька нарад з представниками Міністерства фінансів України, Державної податкової служби, місцевих органів влади та незалежних експертів.

За результатами обговорення цього питання фахівцями зроблено висновок про економічну недоцільність запровадження такого механізму, тому що, незалежно від місця сплати податку загальний обсяг ресурсів місцевих бюджетів практично не зміниться. Поясню чому: податок на доходи фізичних осіб є загальнодержавним і включається до доходів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів. Це кошти, які спрямовуються на виконання делегованих державою повноважень. Тому у разі зміни порядку зарахування цього податку буде здійснено перерахунок міжбюджетних трансфертів: для бюджетів, у яких збільшаться надходження податку, буде зменшено дотацію вирівнювання або збільшиться вилучення коштів до державного бюджету, і навпаки.

Крім цього, у разі зміни порядку зарахування даного податку виникне ціла низка значних проблем. Наприклад: невизначеність сплати податку громадянами, які перебувають на сезонних роботах в різних регіонах за один податковий період або громадянами, які зареєстровані в селах, де відсутні сільради і відповідно немає сільських бюджетів. Виникає питання й з іноземцями, які не мають місця реєстрації. Також ускладнюється робота самих працедавців, у першу чергу, стосовно ведення обліку місця реєстрації (проживання) робітників і відповідно збільшення кількості платіжних документів і розрахунків для сплати податку за місцем реєстрації (проживання) кожного робітника, тощо.

Вважаю, що питання зміцнення фінансової спроможності місцевого самоврядування є вкрай важливим і актуальним у роботі Комітету з питань бюджету, який я очолюю. Насамперед, це стосується частини розширення джерел та обсягів доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансферів: податок на нерухоме майно (вважаю що доцільно розширити базу оподаткування: оподатковувати не тільки майно фізичних осіб, а і юридичних осіб), плата за землю (тут доцільно надати більше прав органам місцевого самоврядування щодо визначення ставки цієї плати у встановлених законом межах) та місцеві податки і збори. Як свідчить зарубіжний досвід, саме такі платежі у країнах європейської спільноти становлять переважну частину власних доходів місцевих бюджетів, які спрямовані на виконання самоврядних функцій.

З цих та інших питань щодо поповнення місцевих бюджетів Комітет Верховної Ради України з питань бюджету планує провести спільну нараду з Кабінетом міністрів у квітні поточного року.

Валерій Баранов,

Голова Комітету Верховної Ради з питань бюджету,

Народний депутат України

Фракції Народної Партії у

Верховній Раді України

 

Коментарі
Топ - новина
ДО «ФОРМУЛИ МИРУ»

02.10.2019

Замість криків про зраду і звинувачень треба зайнятись випрацюванням документів (законів) і практичних заходів з реалізації того, що допоможе зціленню України

Публікації
Правда, яку не кажуть людям

02.11.2019 

Україна, як Система, має продукувати "умови для максимальної самореалізації та задоволення матеріальних та духовних потреб кожного та умови для гідного життя всіх своїх громадян".